Jei jaučiatės mieguistai, trūksta energijos ir manote, kad tai dėl prastos miego kokybės  - galite labai stipriai klysti. Neužsimerkite prieš problemą, išgirskite organizmą. Jūsų chroniško nuovargio pasėkmė gali būti geležies trūkumas kraujyje. KILO.LT mitybos specialistė Eglė Šinkevičiūtė atskleidžia kokie yra geležies trūkumo simptomai bei kokį maistą reiktų rinktis, norint šios problemos išvengti.

Chroniško nuovargio priežastis gali būti geležies trūkumas kraujyje.

Šaltuoju metų laiku padaugėja žmonių, kurie kreipiasi dėl energijos stokos, pablyškusios odos, mieguistumo. Pastebi, kad jiems ima lūžinėti nagai, pleiskanoti oda, slinkti plaukai. Taip pat - trūkinėja lūpų kampučiai, atsiranda nervinis dirglumas. Žmogus pastebi, kad greičiau pavargsta, atsiranda mirgėjimas akyse ar net spengimas ausyse. Net jei ir turite didžiąją dalį iš paminėtų simptomų - rekomenduoju kraują išsitirti ir tik tada pradėti gydytis nuo geležies trūkumo kraujyje.

Geležies trūkumo atsiradimą kartais lemia ir įgimtos geležies pasisavinimo problemos, tačiau dažniausiu atveju taip nutinka dėl prasto gyvenimo būdo ir ypač dėl netinkamaos mitybos. Na, o kad jums taip nenutiktų apačioje pateikiu sąrašą produktų, kurie dar vadinami geležies šaltiniais, tad juos įtraukdami į savo mitybą - išvengsite geležies trūkumo padarinių bei simptomatikos.

 

1. Špinatai


Špinatai pasižymi gausiu geležies kiekiu, o taip pat sudėtyje nemažai turi ir vitaminų, mineralinių medžiagų ir ląstelienos. Tai ypač lengvai virškinama daržovė, todėl puikiai tinka kaip garnyro ingredientas, o naudojant didesniais kiekiais - palengvina pagrindinio patiekalo virškinimą, įsisavinimą.


2. Vištiena


Vištiena yra liesa mėsa, turinti daug baltymų, B grupės vitaminų, o ir taip reikalingos geležies, tad ji puikus pasirinkimas ir skaičiuojant kalorijas, o ir organizmą pildant geležimi.


3. Slyvos


Tikriausiai žinote, kad naudojant džiovintas slyvas siekiama reguliaraus tuštinimosi, bet ar žinojote, kad jos taip pat yra puikus geležies šaltinis?  Savo sudėtyje kartu turi ir vitamino C, kuris tik pagerina esamos geležies įsisavinimą!


4. Pupelės


Pupelės beveik neturi riebalų, turi augalinių baltymų, kaip augalinis produktas yra labai sotus, bet valgant pupeles atsiranda galimybė ne tik pasisotinti, bet ir papildyti organizmą geležimi! 


5. Razinos


Razinos yra puikus energetikas, o turint geležies trūkumą, kaip žinia - juntamas chroniškas nuovargis. Šios uogos yra saldžios, suteikia greitos energijos, saugo imuninę sistemą, o ir papildo organizmą geležimi.


6. Jūrų šukutės


Didžiosios jūrų šukutės yra geras geležies šaltinis, kuri dar ir lengvai įsisavinama. Šios jūrų gėrybės vertinamos ne tik dėl geležies, o ir dėl to, kad gerina širdies kraujagyslių sistemos darbą. 


7. Šparagai


Šparagai, pirmiausia, vertinami kaip ląstelienos šaltinis, o taip pat ir dėl didelio folio rūgšties kiekio, kuris ypač reikalingas ne tik nėštumą planuojančioms,  bet jau ir besilaukiančioms, o taip pat ir krūtine maitinančioms moterims! Sudėtyje yra vitaminų A, C, E ir K, taip pat chromo ir žinoma - geležies.  


8. Avinžirniai


Avinžirniuose  gausu seleno, kuris itin naudingas žmogaus organizmui, kadangi saugo nuo senėjimo, gerina smegenų veiklą. Na o kalcis, fosforas, magnis, geležis, kalis, teigiamai veikia ir mūsų nervinę, širdies ir kraujagyslių sistemą. 


9. Lęšiai


Lęšiuose gausu folato, vitamino B1, o  ir mineralų. Šios kruopos yra puikus folio rūgšties bei geležies šaltinis. Lęšių yra įvairiausių spalvų, tačiau, žinokite, kad ruduose ir žaliuose lęšiuose skaidulų yra daugiausiai. 


10. Moliūgų sėklos


Moliūgas naudinags ne tik minkštimu, bet ir sėklomis! Jo sėklos yra puikus mineralų šaltinis. Suvalgius pusė puodelio moliūgo sėklų - gausime 92 proc. rekomenduojamos magnio ir mangano paros normos ir 50 proc. rekomenduojamos cinko paros dozės, kuris apsaugo nuo osteoporozės. Sėklose taip pat yra ir B grupės vitaminų, vitamino K, sėklose taip pat kaip ir minkštime yra ir geležies!


11. Avižos


Avižos, ko gero, tai vienas geriausių maistų pradėti dieną. Avižos tai kruopos, kuriose gausu ilgai veikiančių angliavandenių, kurie suteiks energijos dienos pradžiai. Be visa to tai dar ir labai puikus skaidulų šaltinis. Avižose gausu vitaminų, tokių kaip: kalcis, geležis, fosforas, taip pat yra magnio, kalio, natrio bei mangano. 


12. Anakardžių riešutai


Anakardžių riešutai yra puikus salotų pagardas. Dažniausiai pagardai dedami į salotas būna nieko verti, bet anakardžiai turi taip reikiamos geležies savo sudėtyje, taip pat šie riešutai turi savybę gerinti virškinimo fermentų aktyvumą, o taip pat sudėtyje turi ir magnio, fosforo  cinko.