Atėjus rudeniui jaučiatės nusilpę, prastos nuotaikos ar stokojate energijos? Pakeitus kelis maitinimosi įpročius bei įtraukus į kasdienį racioną daugiau nuotaiką gerinančių produktų, tikrai galima to išvengti! Apžvelkite į ką reikėtų atkreipti dėmesį bei kokį maistą vertėtų rinktis, kad šalti ir ilgi vakarai nebūtų tokie niūrūs. 

Nepraleiskite subalansuotų pusryčių

Trumpėjančios dienos ir ilgėjantys vakarai išbalansuoja mūsų ritmą ir neretai tenka keltis dar prieš patekant saulei. Ne vienas žmogus skundžiasi pablogėjusia miego kokybe ir prastesniu atsikėlimu, o į darbą, paskaitas ar pamokas vis vien negalima vėluoti, todėl pasidavus miegui tenka labai skubėti ir  neretai pamirštamas svarbiausias dienos valgymas – pusryčiai. To nereikėtų sau leisti, nes maistingi pusryčiai pagerina atmintį, teikia energijos bei stabilizuoja nuotaiką, ramina. Praleidus pusryčius įprastai jaučiamas didesnis nuovargis dienos bėgyje, kurį lydi prasta nuotaika ar net nuolatinis nerimas. 

Laikykitės dienos rėžimo, nepraleiskite valgymų

Trys pagrindiniai valgymai ir du užkandžiai padeda palaikyti cukraus lygį kraujyje ir neleidžia jam staigiai sumažėti. Visa tai padeda stabilizuoti nuotaiką, neleidžia atsirasti energijos stygiui. Tikrai ne vienas yra pajutęs, kad alkis yra tiesiogiai susijęs su mūsų nuotaika, todėl penkių subalansuotų valgymų dažnumas gali padėti Jūsų emocinei savijautai. Visgi, šiuose valgymuose reikėtų vengti saldumynų, konditerijos gaminių, sirupų ir kitų produktų, kurie nulemia staigų cukraus lygio pakilimą, po kurio seka staigus jo mažėjimas. Nors suvalgius ir jaučiamas nuotaikos pagerėjimas, visgi, jis nėra ilgalaikis ir smegenys taip yra tik apgaunamos.

Įtraukite į kasdienį racioną daugiau gerųjų riebalų

Riebalai yra sunkiausiai virškinama maistinė medžiaga, kurią aprobuoti organizmui reikia daugiausiai laiko. Riebalų virškinimas organizmą veikia raminančiai ir tikriausiai esate tai pastebėję po sočių ir riebesnių pietų, kuomet pavalgius užplūsta noras numigti. Visgi, norint kūnui duoti kuo daugiau naudos, vertėtų rinktis geruosius riebalus ir nepamiršti nepakeičiamų omega-3 riebalų rūgščių. Yra manoma, kad pastarosios yra labai glaudžiai susijusios su nuotaika. Valgant nemažiau dviejų riebios žuvies patiekalų per savaitę, sumažinama depresijos atsiradimo rizika bei daromas teigiamas poveikis gerai emocinei savijautai. Omega-3 rūgštys palaiko smegenų funkcinius rodiklius taip pat veikiant ir sritį, kuri atsakinga už nuotaiką ir emocijas, todėl šių riebalų įtraukimas į kasdienę mitybą gali padėti gerinti Jūsų nuotaiką.

Per dieną išgėrus ne daugiau dviejų kavos puodelių per dieną yra pastebimas nuotaikos pagerėjimas, energijos padidėjimas, tačiau peržengus šią ribą ir perdozavus kofeino – gali būti jaučiamas atvirkštinis rezultatas


Siekite optimalios kūno masės

Ištirta, kad žmonės, kurie yra nutukę, dažniau kenčia nuo depresijos. Tarp emocinio stabilumo ir nutukimo rastas labai ryškus ir glaudus ryšis, kurį ištyrė Sietlo sveikatos studijų centro tyrėjai. Nutukimas, fizinio aktyvumo stoka ir per didelis kalorijų suvartojimas – didina depresijos atsiradimo tikimybę, kas nurodo, kad visa tai siejama ir su prasta emocine savijauta. Visgi, norint to išvengti, nereikia griebtis griežtų dietų, nes taip bus padaroma tik dar daugiau žalos. Norint pagerinti savijautą, reikėtų kūno masę mažinti subalansuota dieta ir palaipsniui. Optimalus kūno masės krytis – ne daugiau 1% per savaitė. 


Praturtinkite mitybą vitaminu D

Rudens metu retėja šviesos metas, o dėl saulės stokos organizme gali atsirasti ir vitamino D sumažėjimas organizme. Vitaminas D lemia serotonino išsiskyrimą į smegenis, kuris padeda gerinti nuotaiką, todėl praturtinus mitybą šio vitamino kupinais produktais galima pagerinti emocinę savijautą rudens metu. Gyvūniniai vitamino D šaltiniai būtų  riebi žuvis, kiaušiniai, kepenys, ikrai, pienas, o augaliniai - žalios spalvos daržovės, grybai, avižos ir kt. produktai. Visgi, vertėtų paminėti, kad organizmas geriau pasisavina vitaminą D ir paverčia jį aktyviu gaunant iš gyvūninės kilmės produktų. 


Ribokite kavos ir kitų kofeino turinčių produktų vartojimą

Per dieną išgėrus ne daugiau dviejų kavos puodelių per dieną yra pastebimas nuotaikos pagerėjimas, energijos padidėjimas, tačiau peržengus šią ribą ir perdozavus kofeino – gali būti jaučiamas atvirkštinis rezultatas. Manoma, kad kofeinas yra siejamas su depresija, dirglumu bei prasta miego kokybe, tad jei skundžiatės prastomis rudeninėmis nuotaikomis, stenkitės mažinti kofeino turinčių produktų vartojimą ar net visai kurį laiką jų atsisakykite. Ilgainiui turėtumėte pastebėti emocinį pagerėjimą.