Nesvarbu, ar turite daug darbo, ar esate pervargę, pavalgyti yra būtina, kad organizmą aprūpintumėte reikiamomis maistinėmis medžiagomis ir kad jis nenusilptų. Dėl dažno laiko trūkumo galvojame, kad verčiau užkąsime kas papuls po ranka, o ne pasigaminsime maisto, nes tai reikalauja pakankamai daug laiko. Laikas – visiems mums labai vertingas ir veltui jo švaistyti neverta. Tačiau ką reikia rinktis, kad neužtruktume daug laiko gamindami bei produktai būtų sveiki?  KILO.LT mitybos specialistė Greta Bučnytė pateikia sveikos mitybos patarimų skubantiems.

Pradėkime nuo pusryčių. Pusryčiams puikiai tinka įvairios košės, nes jose gausu kompleksinių angliavandenių, kurie suteikia ilgą sotumo jausmą. Jei neturite laiko ryte išsivirti košės, tuomet, pavyzdžiui, avižų košę galite užsipilti karštu vandeniu iš vakaro ir ryte ji bus išbrinkusi bei galėsite valgyti. Be to, pusryčiams puikiai tinka virti ar kepti kiaušiniai, kurių virimas taip pat nereikalauja daug laiko.

Priešpiečiai. Vaisiai, džiovinti vaisiai, daržovės, uogos bei riešutai yra puikūs užkandžių maistas. Juos valgyti ne tik patogu, bet ir neužims daug laiko.

Pietūs. Pietums rekomenduojama rinktis subalansuotą patiekalą, kurį sudarytų liesa mėsa ar žuvis + kruopos + daržovės. Būtų puiku, jei atrastumėte laiko iš vakaro pasigaminti maistą ir kitą dieną tuo nereiktų rūpintis. Tiesiog pasiimate kartu su savimi. Jei neturite galimybės pasišildyti – nieko tokio. Galite valgyti ir šaltą maistą, tačiau tą dieną organizmą reiktų aprūpinti šiltomis arbatomis. Be to, pietums tinka ir įvairios salotos, kurias suvalgyti neužtruks ilgai.

Pavakariai. Pavakariams iš vaisių tinka tik obuoliai ir greipfrutai, nes turi žemą glikeminį indeksą ir visos daržovės. Juos taip pat, kaip ir priešpiečius lengva, patogu suvalgyti bei neužims tai daug laiko.

Ir vakarienė. Jos metu jau reiktų vengti kruopų. Vakarienės metu puikiai tinka kiaušiniai, liesa varškė, tunas su daržovėmis, įvairios salotos. Jų gamyba užtruks iki 10 min, todėl daug laiko nesugaišite ir būsite pavalgę. 

Be to, kuomet valgote kavinėse ar restoranuose stenkitės rinktis patiekalus be jokių padažų ir kuo liesesnius. Pasirinkite tinkamus patiekalus tinkamam paros laikui, tarkim, kad vakarienės metu jau lėkštėje nebebūtų jokių kruopų, makaronų, o tik liesa mėsa ar žuvis su daržovėmis. Taip pat, norint dar sutaupyti daugiau laiko, galite tokį patį maistą valgyti dvi dienas iš eilės. Taip dviems dienoms iš eilės žinosite ką valgyti, dėl to nereiks sukt galvos bei sutaupysite laiko ir rinksitės tinkamus produktus.