Mūsų gyvenimas ir mityba yra priklausoma nuo mus supančios aplinkos ir, žinoma, jos sąlygų. Valgymo metas priklauso nuo mokslo, studijų ar darbo grafiko bei papildomos veiklos, tačiau prie nuolatinio tokio rėžimo būtina priderinti ir mitybą. 

Visgi, kartais tenka išvykti ir tinkama mityba su neįprastu rėžimu atrodo neįmanoma misija ir ne vienam kyla klausimas, kaip vertėtų elgtis jų metu. Aptarkime, kaip išlaikyti mitybos rėžimą net tokiu metu, kai būnama komandiruotėse ar kitose išvykose.

Į ką atkreipti dėmesį? 

Visų pirma reikėtų stengtis išlaikyti pagrindinius tinkamo maitinimosi principus, kaip valgymo dažnumas, reikiamas skysčių gėrimas, greito ir menkaverčio maisto vengimas. Taip pat reikėtų vengti ir alkoholinių gėrimų.

Praleidžiant valgymus, darant ilgus nevalgymo tarpus ar valgant menkaverčius produktus mes tik nualinsime organizmą ir įsisuksime į ratą, kuriame vyrauja nuolatinis užkandžiavimas ir dažniausiai tai būna saldumynai, kurie tikrai nepadėkoja mūsų kūno linijoms. Organizmui trūkstant maistinių medžiagų ieškoma bet kokio kuro, kad energija būtų suteikiama greitai. Tuomet ranka kyla būtent prie saldumynų, kurių užvalgius ne už ilgo ir vėl pastarųjų užsinorime. Jei jau norisi saldumo ar turite tiesiog įprotį, ką nors užkąsti šalia kavos ar arbatos, ir negalite to atsisakyti, geriau suvalgykite kokį šviežią ar džiovintą vaisių. Taip patenkinsite ne tik saldumo, energijos poreikį, bet ir naudos sau suteiksite.

Kaip išvengti pagrindinių klaidų?

Norint išvengti užburto rato su nuolatiniu užkandžiavimu menkaverčiais užkandžiais, reikia nuo pat ryto stengtis išlaikyti valgymo dažnumą, nedaryti ilgų nevalgymų tarpų bei pasistengti gerti kuo daugiau vandens. 

Rytą pradėkite nuo pusryčių, vien kavos jau nepakaks, ir reikėtų, kad šis maistas būtų teikiantis energijos, tad puikiai tiks suvalgyti kokią kruopų košę, užplikytą iš vakaro ar pagamintą ryte, ar ilgesnį sotumo jausmą teikiančių liesų baltymų, kaip tarkim varškės ar kiaušinių patiekalas. Tokius pusryčius pasiruošti ir laiko daug neužims. 

Toliau reikėtų valgyti maždaug 3 valandų intervalais. Pagrindiniai valgymai turi būti sotūs ir pavyzdžiui pietūs turėtų būti sudaryti iš kompleksinių angliavandenių kaip kruopos, daržovių bei baltymingų produktų kaip liesa mėsa, žuvis, jūros produktai. Tiems, kurie nevalgo gyvulinės kilmės produktų, puikiai tiks ankštinių kultūrų ar sojų patiekalas. 

Vakaro metu patiekalas taip pat turi būti sotus, praturtintas itin naudingais baltymais. Niekad nesuklysite, jei suvalgysite liesos mėsos, žuvies patiekalą su daržovėmis ar kokį omletą, nesaldų varškės patiekalą. Priešpiečiams galite drąsiai rinktis bet kokį vaisių ar saujelę riešutų, na o pavakariams nesuklysite, jei suvalgysite kokių daržovių salotų, iš vaisių tik ir obuolys ar greipfrutas. 

Trys pagrindiniai valgymai ir tarpuose 2 skaidulingi užkandžiai užtikrins energiją visai dienai. Nesijausite alkani, tad ir nenorėsite dar papildomai užkandžiauti ir, tikriausiai, tik tiek tereikės, kad būtų išvengta noro užkąsti saldumynais ar kitais mažiau vertingais užkandžiais. 

Kaip kovoti su laiko stoka?

Esant išvykoje neretai paprasčiausiai stokojama laiko ar tiesiog nėra galimybių pasigaminti savo patiekalą. Jei turite virtuvėlę ir yra galimybę gamintis paprastus patiekalus, tuomet taip ir darykite, na, o mažinant gaminimo dažnumą, gaminkitės iškarto kelioms porcijoms į priekį. Tarkim pietums planuojate pasikepti vištienos su virtai ryžiais, tuomet gaminkite dvigubos porcijos ir štai, jau kitai dienai taip pat turite pietums ką valgyti, tereikia pasišildyti. Tą patį galite daryti ir su vakariene. 
Tausojant laiką taip pat puikus variantas salotos. Perkant salotų lapus indeliuose ar icebergą, tereikės juos suplėšyti. O naudojant vyšninius pomidorus, pastarųjų ir pjaustyti nereikės. Tuomet telieka į salotas įdėti baltymo, kurį puikiai mums duos tunas, apdorotos krevetės ar pjaustyta sūdyta lašiša, ir štai, salotos be jokio pjaustymo ir kitokio papildomo vargo. 

Taip pat galima išeitis yra valgyti parduotuvėje pagamintą keptą mėsą ar žuvį. Ji, žinoma, turi būti be padažų ir lieso paruošimo, tačiau, pavyzdžiui, parduotuvėje kepta vištienos krūtinėlė valgoma be odelės, gali atstoti tikrai neprastą vakarienę. 

Kokį maistą rinktis kavinėse?

Jei savo gyvenamojoje patalpoje neturite virtuvėlės ir tenka valgyti valgyklose ar kavinėse, tuomet vienintelis variantas būtų išsirinkti kuo geresnį patiekalą iš meniu siūlomų. Kavinėse ir kitose įstaigose neretai naudojami riebūs padažai, todėl prieš užsakant reikėtų pasiteirauti padavėjo, ar naudojami padažai ir kad geriau jų nepiltų ant Jūsų užsakyto patiekalo. 

Užsakant salotas reikėtų pasidomėti, kokie užpilai joms bus naudojami. Riebus, majonezo pagrindo padažai gali labai sugadinti iš pažiūros sveiką patiekalą, kaip salotos. Jei išsirinksite daržovių salotas su krevetėmis ir pašlakstytą alyvuogių aliejumi, tikrai nesuklysite ir tai bus puikus pasirinkimas tiek pietums, tiek vakarienei. 

 

Taigi, išlaikyti subalansuotą mitybos rėžimą išvykų ir komandiruočių metu tikrai įmanoma. Svarbu ieškoti Jums tinkamų sprendimų, o ne pasiteisinimų.