Nuolatos girdime patarimus rūpintis sveikata, gerai maitintis, sportuoti ir būti sveikais. Skamba išties paprastai, tačiau kas iš tiesų po tuo slepiasi? Ką daryti, kad organizmas taptų sveikesniu ir kaip tą padaryti laipsniškai, nesukeliant sau pačiam psichologinio šoko? Daugiau apie tai pasakoja KILO.LT mitybos specialistė Eglė Šinkevičiūtė. 

„Pirmiausia dėmesį reikia kreipti į mitybą, o pasisakymai, valgyk mažiau ir liesiau ir būsi sveikas, ne visuomet atitinka tikrovę. Iš esmės, nesu iš tų specialistų, kurie sakytų - valgykite mažiau. Mėgstu pašmaikštauti ir siūlyti valgyti kuo daugiau, tik būtinai sveikatai pasitarnaujančių maisto produktų“, - teigia mitybos specialistė.

Neskatinu valgyti mažiau, visuomet skatinu valgyti daugiau, tik, būtinai sveikatai pasitarnaujančių maisto produktų

Gerai subalansuota subalansuota dieta gali padėti palaikyti sveiką organizmą, o taip pat ir sumažinti kai kurių ypač populiarių susirgimų riziką, kaip pavyzdžiui insultas, diabetas, ar elementarus nutukimas. Tam reiktų ir pamiršti kai kuriuos mitus kaip, pavyzdžiui, kad riebalai yra kenksmingi. Iš tiesų, jų būtina gauti su maistu ir jie labai vertingi organizmui.

„Riebalai žmogaus organizmui net labai naudingi ir jie ypač pasitarnauja širdies ir kraujagyslių veiklai. Jie svarbūs taip pat ir antsvorį turintiems žmonėms tuo, kad jie būtini svorio metimui. Jie taip pat yra nepakeičiamas maistas smegenų veiklai, gražiai odai, bei plaukams. Tačiau reikia žinoti apie kokius riebalus eina kalba ir kreipti dėmesį į jų pasirinkimą. Pavyzdžiui, sočiųjų riebalų šaltinius pakeiskite į nesočiųjų riebalų šaltinius ir tai jau užkirs kelią kraujagyslių susiaurėjimui, užkalkėjimui, o taip pat ir sumažins cholesterolio kiekį kraujyje bei padės palaikyti optimalų kūno svorį“, - pasakoja E. Šinkevičiūtė.

Optimalų kūno svorį, o taip pat ir tinkamą kraujo spaudimą padeda palaikyti ir sumažintas druskos vartojimas, sumažintas druskingų prieskonių vartojimas. „Neliepiu visai atsisakyti prieskonių, o tiesiog patarčiau mėgstantiems ruošti prieskoningą maistą, pamažu juos keisti į natūralius, bedruskius, taip nesukeliant organizmui streso, tačiau patenkinant poreikį“, - patarimais dalinasi specialistė.

E. Šinkevičiūtė pateikia 12 paprastų mitybos patarimų, kuriais derėtų vadovautis norint keliauti geresnės sveikatos link:

1. Druskingi prieskoniai keičiami bedruskiais, įtraukiami natūralūs prieskoniai iš žolelių, česnako, citrinos, pipirų.

2. Žuvies ar mėsos konservus keisti natūraliu produktu, natūralia žuvimi, natūralia mėsa.

3. Riebios mėsos (kiaulienos) keitimas liesa mėsa: vištiena, kalakutiena, liesa jautiena.

4. Rapsų ar saulėgrąžų aliejų keisti alyvuogių aliejumi.

5. Riebius ir saldžius pieno produktus keisti liesais, natūraliais.

6. Sūdytus riešutus keisti nesūdytais, natūraliais.

7. Įvairūs sriubų ruošiniai pakeliuose ar stiklainiuose keičiami į namuose ruoštas sriubas daržovių sultinyje.

8. Bulvės keičiamos kruopomis.

9. Kruopų dribsniai keičiami natūraliomis kruopomis.

10. Šaldytos daržovės keičiamos šviežiomis daržovėmis.

11. Saldumynai keičiami natūraliais vaisiais, uogomis.

12. Vaisvandenių ir gazuotų gėrimų vietoje atsiranda grynas, natūralus vanduo.