Plačiai paplitusi žinia - žalieji kokteiliai sveikatos šaltinis, tačiau kuo plačiau plinta ši žinia, tuo labiau į ją kreipiamas dėmesys ir susilaukiama vis įvairesnių nuomonių ir klausimų. Ar tikrai sveika, ar jie turi kokį nors šalutinį poveikį, ar tikrai žaliuosius kokteilius galima gerti absoliučiai bet kam. Koks tikrasis jų poveikis, mėginsime išsiaiškinti su KILO.LT mitybos specialiste Egle Šinkevičiūte. 

Vaisiai dedami tam, kad išgauti geresnį žaliojo kokteilio skonį   tačiau, tai neretai žaliąjį kokteilį padaro paprasčiausiai - vaisiniu.

Kaip Jūs žiūrite į vakarietišką madą plakti žaliuosius kokteilius? Ar tai sveika ar žalinga?  

Iš kurios pusės pažvelgsime. Pirmiausia, tai yra lapinių augalų, daržovių ir saldžiųjų vaisių mišinys, o visa tai yra vieni angliavandeniai, kurie savo sudėtyje turi nemažai cukraus. Vaisiai čia dedami tam, kad išgauti geresnį žaliojo kokteilio skonį, tačiau neretai plakdami žaliuosius kokteilius į sudėtį dedame ne pusę banano, o visą ir papildomai obuolį, dar kokį apelsiną, todėl toks kokteilis jau nėra žaliasis, toks kokteilis yra paprasčiausiai vaisinis. Vaisiai savo sudėtyje turi vaisių cukraus. Bet kuriuo paros metu išgėrus tokį kokteilį bus staigiai pakeltas gliukozės kiekis kraujyje. Nereikia būti specialistu, kad suprasti, jog tokie staigūs kraujo rodiklių  šokinėjimai dėl cukrumi praturtintos mitybos yra žalingi sveikatai, o taip pat ir figūrai. Tačiau jei tikrai gertume žaliuosius kokteilius, kuriuos turėtų sudaryti daržovės, salotų lapai ar papildomos sėklos, išvengtume žalos sveikatai ir tokiu būdu gautas didžiulis skaidulų kiekis jau būtų puiki prevencinė priemonė nuo, pazyzdžiui, elementaraus vidurių užkietėjimo. 

Kokių dar privalumų turi žalieji kokteiliai?

Pagrindinis privalumas geriant žaliuosius kokteilius yra tas, kad Jūs padidinate žalių lapinių daržovių suvartojimą, o tai taip pat natūraliai padidinamas ir su maistu  gaunamų mikroelementų kiekis: kalcis, magnis ir fosforas. Šios medžiagos gerina kaulų struktūrą ir palaiko juos stiprius. Tačiau, vėl gi, nereiktų pamiršti, kad kuo daugiau prie gryno produkto prisiliečiama, tuo labiau jis nuvertėja ir gaunama trinto špinato maistinė vertė jau nebus tokia gera, kokią galėtume gauti valgant natūraliai.

Gal galėtumėte pasidalinti tinkamo žaliojo kokteilio receptu?

Žinoma, pasigaminti tikrai žalią kokteilį labai paprasta, tai reikalauja tik šeimininkės fantazijos, šiek tiek sumanumo, na ir būtinai trintuvo. Pavyzdinis žaliojo kokteilio receptas galėtų būti: 100g agurko, 100g brokolių, 100g špinatų, 100g saulėgrąžų daigų, o paskaninimui šiek tiek natūraliai spaustų laimo sulčių. Visus ingredientus suplakti trintuvu, jei reikia – skiesti vandeniu. Į sveikatą!