Rytinė mankšta padeda pažadinti kūną, suteikia žvalumo, greitina medžiagų apykaitą, paruošia organizmą tiek fiziniams, tiek psichiniams krūviams. Neveltui, daugelis sau esame žadėję nuo pirmadienio pradėti keltis anksčiau ir mankštinis rytais. KILO.LT kartu su jogos ir kalanetikos trenere Renata Malinauskiene siūlo to daugiau nebeatidėlioti ir rytą pradėti nuo „Saulės pasveikinimo“.

Saulės pasveikinimas - tai jogos pratimų seka bei viena populiariausių ir seniausių pasaulyje kūno ir proto treniravimo sistemų. Tai saugus pratimų junginys, tinkantis kiekvienam žmogui, nepriklausomai nuo amžiaus ar fizinio pasirengtumo. Saulės pasveikinimas teigiamai veikia fizinius ir sveikatos rodiklius, gerina nuotaiką, nuteikia pozytiviai pradėti dieną, suteikia nugarai ir sąnariams lankstumo bei dailina kūno linijas.

Pasak R. Mailnauskienės, rytais mankštintis privaloma tiems, kuriems tai yra vienintelė treniruotė per dieną. Taip bus normalizuojamas kraujospūdis, kraujo lipidų ir insulino kiekis, energingiau ims plakti širdis, veikti plaučiai. Jei dienos metu ar vakare esate suplanavę jėgos ar kardio treniruotę, rytinę mankštą galite ir praleisti.

Aktyvus mankštinimasis ryte – per didelis krūvis dar snaudžiančiam organizmui. Todėl trenerė pataria mankštinkitės organizmui jau pabudus, tačiau dar prieš pusryčius. Saulės pasveikinimą idealu būtų atlikti praėjus 10-15 minučių po to, kai išlipsite iš lovos. Svarbu, kad visus judesius atliktumėte ramiai ir neskubėdami.

„Rytais mankštintis reiktų nemažiau 20 minučių. Jei tai darysite kasdien, greitai tai virs įpročiu, organizmas pats to reikalaus ir negalėsite be jos apsieiti kaip be puodelio kavos ar arbatos“, - teigia R. Mailnauskienė ir demonstruoja Saulės pasvekinimą iš Ashtangos jogos.