Besilaikantiems dietos ir mažinantiems kūno svorį ir jo apimtis dažnai kyla klausimas: ar galima vartoti prieskonius? Išsiaiškinkime kas yra prieskoniai.

Prieskoniai yra džiovintų augalų dalys: sėklos, šaknys, lapeliai, grūdeliai arba jų mišiniai. Jie turi daug antioksidantų, fermentų, mikroelementų. Egzotiškose šalyse, kur skurdi žemė ir deginanti saulė, augę prieskoniai gerų veikliųjų medžiagų paprastai turi dar daugiau. Šie prieskoniai neprideda maistui kaloringumo.

Kita prieskonių kategorija – įvairūs padažai: pomidorų padažai, kečupai, garstyčios, krienai, majonezas, sviestas su priedais. Dauguma šių prieskonių būna labia kaloringi, juose daug pridėtinio aliejaus, cukraus, konservantų, tad jų reiktų atsisakyti. Išimtis būtų tik krienai, nedaug aliejaus turinčios garstyčios ir natūralesnis pomidorų padažas. Majonezas yra vienas blogesnių žmonijos sukurtų produktų.

Druskos visiškai atsisakyti nereikia ir tai nebūtų sveika

Cukrus ir druska taip pat yra prieskoniai. Cukraus vartojimas yra viena svarbiausių nutukimo priežasčių, tad jo geriausia atsisakyti arba jo vartojimą kiek įmanoma sumažinti. Druskos visiškai atsisakyti nereikia ir tai nebūtų sveika, ypač karštuoju metų laiku arba esant didesniam fiziniam aktyvumui, kuomet prakaitavimas gausesnis. Svarbiausia nevartoti per daug druskos.

Naudokite prieskonius ir valgykit ne tik sveikai, bet ir skaniai!