Šventinis periodas yra tikras išbandymas mūsų valiai ir skrandžiui. Važiuojame pas giminaičius, tėvus, artimuosius, kurie būna šventėms paruošę gausius stalus ir vis ragina laikantis tradicijos išragauti visus 12 patiekalų, o kartais ir dar daugiau. Susiduriame su daugybe pagundų pamiršti apie sau išsikeltus tikslus ir retas galime tam atsispirti. Tačiau prisiminkite, kad per savaitę turėtų būti tik vieną „Lucky day“, o švenčių tikslas nėra prisivalgyti, bet pabendrauti su artimais žmonėmis ir gerai praleisti laiką. Kad būtų lengviau, Kilo.lt dietologė Eglė Šinkevičiūtė pateikia 5 patarimus kaip nepersivalgyti per šventes.

1. Prie stalo nesėskite išalkę

Akys matys daug, galvoje suksis džiugios mintys, kad netrukus prisivalgysite įvairių, skanių patiekalų ir taip lyg ir apsidovanosite save maistu, tačiau kaip tik dėl tokių džiūgavimų ir nesugebėsite laiku pajusti sotumo jausmo, ko pasekoje grės persivalgymas.

2. Ragaukite, bet ne persivalgykite

Taip neįžeisite šeimininkės, paragausite visų ant stalo esančių patiekalų ar bent didžiosios daugumos, tačiau taip pat išliksite nepersivalgę, pajėgūs pakilti nuo kėdės be skrandžio skausmų. Maistu daug labiau pasimėgausite.

Švenčių tikslas nėra prisivalgyti, bet pabendrauti.

3. Valgykite salotas, ne mišrainės

Kaip žinia, dauguma mišrainių yra maišomos kartu su riebiais padažais, majonezais, o įprasto riebaus majonezo 100g maistinė vertė yra 613 kalorijų, 13g baltymų, 3.5g angliavandenių, 66g riebalų. Tiek kalorijų gausite tik iš majonezo, o kur dar mišrainėms būdingi ingredientai? Viską kartu susumavę, kad ir suvalgytumėte nedidelę porciją mišrainės, gautumėte tikrą kalorijų bombą, kuri suteiktų persivalgymo jausmą. Taigi rinkitės salotas bei šviežias daržoves.

4. Negerkite valgydami 

Tai trukdo pajusti pasitenkinimo jausmą maistu, kadangi vanduo ar sultys, kiti gėrimai - nuplauna burnoje buvusio maisto skonį, nuvalo liežuvio receptorius ir mes vėl norime ragauti kažkokio maisto, kad tuos receptorius patenkintumėme. Vandenį gerkite prieš sėsdami prie stalo, o ne su maistu.

5. Užsibrėžkite prioritetus

Nepamirškite, kad šventės, tai puiki proga pabendrauti su artimaisiais, išsikelkite tai kaip prioritetą, kad sėdimo prie šventinio stalo misija būtų artumas, bendravimas, gal būt net įvairūs šventiniai žaidimai, burtai, bet ne prisivalgymas.