Nuovargis, atsiradę spuogai, pilvo pūtimas, nuotaikų svyravimai, skausmai - visa tai puikiai pažįstama moterims. PMS (prieš menstruacinis sindromas) gali sukelti daug fizinių ir emocinių simptomų savaitę ar net dvi, prieš prasidedant mėnesinių ciklui. Taip pat gali padidėti ir kūno svoris, nes tuo metu organizmas yra linkęs kaupti skysčius. Teiraujamės Kilo.lt mitybos specialistės Gretos Bučnytės, kokie produktai gali palengvinti ir pasunkinti simptomus. Pradėkime nuo tų, kuriuos rekomenduojate?

Lašiša

Mažina dirglumą ir nuovargį. Taip, lašiša yra riebi, bet riebalai ne visada yra priešas. Lašišoje esantys gerieji riebalai padeda gerinti ir sveikatą. Būtent joje esantys gerieji riebalai padeda pagerinti nuotaiką, emocinę būklę. Taip pat šioje žuvyje yra vitaminų B6 ir B12, kurie padeda sumažinti dirglumą, krūtų jautrumą bei suteikia daugiau energijos. 

 

 

 

 

 

Avokadas

Avokadas yra praturtintas daugybe mineralų ir vitaminų. Kaip ir lašiša, jame yra omega-3 riebalų rūgščių, kurios padeda kovoti su uždegimu ir sumažina skausmą. Avokadas labai dera įvairiuose patiekaluose ir puikiai tinka pusryčiams. Todėl nereikia bijoti jo valgyti dėl jame esančių riebalų, riebalai kaip ir lašišoje - yra gerieji. 

 

 

 

Juodieji serbentai

Juose yra gausu vitamino C, o taip pat ir alfa-linolino riebiųjų  rūgščių, kurios yra reikalingos hormoninio fono normalizavimui. Jų poveikį puikiai galime pastebėti vasarą, suvalgius stiklinę juodųjų serbentų. Juos valgykite prieš PMS ir jis praeis kur kas lengviau nei įprastai, nuslūgs įtampa ir sumažės krūtų jautrumas.

 

 

Kalcio turintys produktai

Jie ne tik padeda sumažinti skausmą, tačiau padeda išvengti ir persivalgymo tuo metu. Todėl PMS metu turėtumėte valgyti daugiau lieso jogurto, liesos varškės, lieso varškės sūrio, nes pieno baltymas kazeinas yra virškinamas ilgiau, todėl suteikia ilgesnį sotumo jausmą. 

Juodasis šokoladas

Jame yra magnio bei Omega-3 ir Omega-6 riebalų rūgščių. Visos šios išvardintos medžiagos teigiamai veikia žmogaus nuotaiką, todėl tomis dienomis jį valgyti tikrai galite. Tik žinoma, viskas sveika kas valgoma su saiku. 

 

 

 

 

 

Žemiau pateikiame produktų sąrašą, kurių, pasak G. Bučnytės, reiktų vengti PMS metu:

Kava

PMS metu kavos reiktų vengti arba gerti ją be kofeino. Kofeinas yra stimuliatorius, kuris sukelia dar stipresnius gimdos susitraukimų skausmus. Taip pat dėl kofeino gali atsirasti pilvo pūtimas. 

 

 

 

Sūrūs maisto produktai

Sūrus ir prieskoningas maistas gali iššaukti spuogų atsiradimą. Jis sukelia pilvo pūtimą bei taip pat, kaip kava, gali iššaukti dar stipresnius skausmus. 

 

 

 

 

 

Prieš menstruacinio sindromo metu moterims pasireiškia šių produktų ypatingas poreikis, tačiau prisiminkite, kad jie suteiks daugiau žalos, nei naudos. Todėl stenkitės tinkamai atsirinkti produktus, jei norite sumažinti nemalonius simptomus.