Ech tie pasiteisinimai... Taip, tikrai lengva rasti pasiteisinimų, kodėl neturėtumėte sportuoti. Ir taip, vienos treniruotės praleidimas nesutrukdys Jums pagerinti fizinės formos, tačiau kai vienas, o vėliau kitas, praleidimas tampa įpročiu, turite problemą. Šiais laikais visi skundžiamės laiko stoka – šeima, darbas, energijos stoka ir kiti reikalai tikrai spaudžia, tačiau kai sportas tampa mažiau svarbus nei Pokemono pagavimas, turite dar vieną rimtą problemą.

Kaip pasiteisnimus galima paversti motyvacija pasakoja Kilo.lt sporto treneris Egidijus Račinskas.

I. „Neturiu laiko“

McMaster‘io universiteto Kanadoje tyrimas parodė, kad net ir 20 min. sporto dukart per savaitę padeda pasiekti gerą fitneso lygį

 

Labai dažnas ir kartais tikrai pagrįstas pasiteisinimas. Tačiau kas būtų, jeigu kiekvienos dienos pabaigoje ant lapelio surašytumėte kiek kam skirėte laiko? Ar tikrai manote, kad visos valandos ir minutės bus išnaudotos tik rimtiems reikalams? Tikrai ne. O daug laisvo laiko sportui ir nereikia. McMaster‘io universiteto Kanadoje tyrimas parodė, kad net ir 20 min. sporto dukart per savaitę padeda pasiekti gerą fitneso lygį. Tačiau esmė – intensyvume. Turėtumėte pasirinkti aukšto intensyvumo treniruotes. Galite pasirinkti įvairius pratimus arba tiesiog sėskite ant stacionaraus dviračio ir 20-30 s. minkte maksimaliai greitai, tada pailsėkite 30-60 s. Pakartokite tai 8-12 kartų ir treniruotę baigsite per 10-15 min.

 

 

II. „Visada jaučiuosi pavargęs“

Kai visą dieną praleidžiate darbe, vėliau dar ir pasportuoti atrodo tik Herakliui įkandama užduotis. Tačiau sprendimas labai paprastas – miegas. Miegas yra kritinis dalykas. 40-60 min. prieš miegą venkite ryškių šviesų ir pasirūpinkite super juodomis užuolaidomis. Geras miegas neabejotinai suteiks daugiau jėgų sekančią dieną. Nenaktinėkite, mes nesukurti miegoti dienomis, o naktinis linksmintis ar tiesiog sėdėti prie televizoriaus. Būtinai suvartokite pakankamai vitamino D, kurio trūkumas paveikia miegą, atsigavimą ir padidėjusį nuovargį.

 

 

III. „Neturiu tinkamos įrangos“

Žmogus gali atsitūpti, įtūpti, stumti, traukti ir judėti trijomis dimensijomis bet kur

 

Kai neišgalite nusipirkti narystės sporto klube ir neturite priėjimo prie štangos, labai lengva viską mesti net nepradėjus. Žmogus gali atsitūpti, įtūpti, stumti, traukti ir judėti trijomis dimensijomis. Mes taip buvome sukurti ir šiuos judesius galime visi atlikti bet kur naudodami vien tik savo kūno svorį. Pasirinkite 4-5 pratimus su savo svoriu ir atlikte juos vieną po kito be jokio poilsio. Baigę ratą, pailsėkite minutę ir pakartokite. 15-20 min. ir treniruotė baigta.

 

 

IV. „Sporto negaliu suderinti su šeimos reikalais“

Lengva parodyti pirštu į viengungį ir pasakyti, kad jis turi daug laisvo laiko sportuoti

 

 

Lengva parodyti pirštu į viengungį ir pasakyti, kad jis turi tiek daug laisvo laiko sportuoti. Prastas pasiteisinimas. Jei negalite nueiti į sporto salę dėl to, kad turite su vaikais pažaisti PS4, pasvarstykite ar Jūsų prioritetai sudėlioti teisingai. Užsiimkite sportu kaip visos šeimos ušiėmimu – visi kartu pabėgiokite parke ar nueikite į baseiną. Rodykite pavyzdį.

 

 

 

 

V. „Gydausi traumą“

Jei kamuoja įsisenėjęs skausmas, labai tikėtina, kad kažkada į tai numojote ranka

 

O kas nesigydo? Visiems kažką skauda, tačiau ne visi sėdi ir gailisi savęs, kad negali sportuoti. Sutvarkykite problemą ir imkitės darbo. Jei kamuoja įsisenėjęs skausmas, labai tikėtina, kad kažkada į tai numojote ranka ir nedarėte jokios reabilitacijos. Taigi susiraskite žmogų, kuris atliks reabilitaciją. Tačiau problema ta, kad atliekant reabilitaciją nėra jokių štangų ir svarmenų, viskas atrodo taip lengva ir nenaudinga. Klaidinga nuomonė. Pabandykite atlikti stabilizacinius pratimus ir dar kartą pasakykite ar tai lengva. Tai padės ne tik išsigydyti, bet ir sustiprins stabilizuojančius raumenis, kurie dažniausiai ir yra traumų priežąstis.