Prieskoninės žolelės – jų nauda labai įvairi, tad jas reikėtų pasirinkti pagal poreikį. Vienos jų - ramina, padeda apsisaugoti nuo peršalimo ligų, gerina virškinimą, apsaugo nuo infekcinių ligų,  kitos - mažina galvos ar pilvo skausmus, gerina kraujotaką, miego kokybę, virškinimą. Kuri prieskoninė žolelė ir kuo naudinga teiraujamės pas Kilo.lt mitybos specialistę Eglę Saulevičienę.


Kvapusis bazilikas

Juose yra vitamino C, kurie savo ruožtu apsaugo organizmą nuo laisvųjų radikalų. Bazilikų lapais tinka dengti vabzdžio įkandimą - mažina niežulį.

Melisa

Ją galima vadinti širdį stiprinančia žolele. Ji retina širdies plakimą, mažina arterinį kraujospūdį. Turi slopinamą poveikį.

Čiobrelis

Jis pasižymi antioksidantinėmis savybėmis. Taip pat tai antimikrobinis augalas, naudojamas gydant gerklės ar kvėpavimo takų problemas. Taip pat čiobrelių arbata mažiną kraujo spaudimą.

Raudonėlis

Viename arbatiniame šaukštelyje raudonėlio yra ne tik šeši mikrogramai vitamino K, bet ir antioksidantų.  Su maistu suvalgome gausybę mikroorganizmų, o raudonėlis gali padėti juos izoliuoti ir pašalinti iš organizmo. Taip išvengiama žarnyno infekcijų.

Rozmarinas

Yra žinoma, kad kai kuriuos aliejus kaitinant per ilgai ar per aukštoje temperatūroje - išsiskiria kancerogeninės medžiagos, kurios sukelia vėžinius susirgimus. O jei įkaitintame aliejuje kepame, tarkim,  mėsą, kuri marinuota su  rozmarinu, kancerogeninių medžiagų susidarymo galimybė mažėja.

Svogūnų laiškai

Juose yra beta-karotino, iš kurio organizme susidaro vitaminas A, kuris savo ruožtu - būtinas nervų sistemai, regai bei gerai odos būklei.

Česnakų laiškai

Juos galime vadinti natūraliu antioksidantu, dėl to, kad česnakuose ir jų laiškuose yra medžiagos - alicino. Alicinas yra galingas natūralus antibiotikas, kuris slopina žalingų bakterijų gebėjimą augti ir daugintis mūsų organizme. Dėl šios priežasties česnakai gerina bendrą savijautą ir imuninę sistemą. 

Mairūnas

Vertinamas, tarp serganiųjų migrena. Turi savybę slopinti galvos skausmus. Taip pat ramina nervų sistemą ir gerina virškinimą. Arbata su mairūnu gali pagerinti miego kokybę. 

Kalendra 

Ji pasižymi kepenų ir inkstų valymo savybėms! Veikia diuretiškai. Tačiau, taip pat gerina apetitą. Arbata su kalendromis vertinama tarp svorį mažinančių žmonių, kadangi ji susijusi su greitu riebalų skaidymu.

Peletrūnas

vertinamas dėl sudėtyje esančios geležies, rekomenduojamas anemiją turintiems! Taip pat, mažina nuovargį. Sudėtyje turi ir antioksidantų, kurie apsaugo organizmą nuo laisvųjų radikalų.

Šalavijas

Sudėtyje turi vitamino K, kuris skatina žaizdų gijimą, didina atsparumą infekcijoms. Patariama gerti šalavijo arbatą kuomet viduriuojama. Turi savybę skystinti kraują, gerina kraujotaką. 

Pipirmėtė

Rekomenduojama persivalgius, ji padeda išvengti nemalonių atsirūgimų. Arbatą rekomenduojama gerti turint skausmingas mėnesines - malšina skausmą.  Gerina virškinimą. Nerokemduojama maitinančios krūtine, nes didesni kiekiai stabdo laktaciją.

Krapai

Labai vertingi, kadangi turi daug eterinių aliej7, vitaminų, mineralinių druskų, geležies, fosforo, kalio. Krapuose gausu vitamino C, karotino, vitaminų B1, B2, PP, kalcio, magnio, vitamino P, o jis  tiesiogiai susijęs su kraujagyslių sienelių stiprinimu. Krapai naudingi ir tuo, kad gerina virškinimą, normalizuoja kraujospūdį bei šalina meteorizmą.

Petražolė

Jų šaknys - konkrečiai atsakingos už vandens pertekliaus šalinimą iš organizmo, tai gi tie, kurie turi problemų dėl skysčių kaupimosi, tikiu, petražoles pamils iš naujo :)  Petražolių lapuose  yra štai tokių vitaminų  -  C, K, PP, B grupės vitaminų, o  taip pat ir  mikroelementų – fosforo, kalcio, cinko, geležies.  Jomis užbaigiant pietus - burnoje bus palaikomas gaivus kvapas.