Vasara - tai ypatingai laukiamas metas. Ne tik dėl maudymosi sezono, bet ir įvairių sezoninių gėrybių. Kokias vasariškas daržoves įtraukti į mitybos racioną būtina ir kodėl pasakoja Kilo.lt mitybos specialistė Eglė Šinkevičiūtė.

Agurkai

Naudingos medžiagos: agurkuose yra vitamino C, skaidulų, jodo, floro, taip pat vario, cinko. Kadangi tai yra šlapia ir vandeninga daržovė, agurkus labai rekomenduojama valgyti sergant inkstų, širdies ligomis, cukriniu diabetu, turint antsvorio. Agurkai padeda esant užkietėjusiems viduriams, nes turi skaidulų. Stiprina širdį ir nedirgina skrandžio. Šią daržovę rekomenduojama valgyti ir esant kvėpavimo takų problemoms, nes ji turi daug skysčio, kuris lengvina sekretą ir atsikosėjimą.

Baltasis ridikas

Baltasis ridikas yra daržovė savo sudėtyje turinti kalio, natrio, chloro, geležies. Taip pat baltuosiuose ridikuose yra ir C bei B vitaminų. Šie ridikai ypač naudingi širdies ir kraujagyslių problemų turintiems žmonėms, kadangi sudėtyje yra cholino - medžiagos, kuri reguliuoja cholesterolio kiekį kraujyje. Diabetikai baltuosius ridikus taip pat turėtų vertinti, kadangi sudėtyje yra inulino, kuris mažina cukraus kiekį kraujyje. O turintys skysčių kaupimo problemą taip pat įtraukite baltuosius ridikus į racioną, nes jie turi savybę šalinti susikaupusius skysčius organizme, o taip pat ir teigiamai veikia medžiagų apykaitą. 

Morkos

Sviežiose morkose gausu C, D, E, B grupės vitaminų, mineralų, skaidulinių medžiagų, geležies ir karotino. Besilaikantiesiems dietos morkos yra nepamainoma daržovė, nes ji, turėdama mažai kalorijų, yra gana soti ir puikiai užpildo skrandį suteikdama sotumo jausmą. Morkos laikomos grožio ir jaunystės šaltiniu, nes turi nemažai karotino, kuris organizme virsta vitaminu A (jei valgoma kartu su riebalu, pvz., šaukšteliu alyvuogių aliejaus arba riebesne mėsa), o šis būtinas gerai regai ir gražiai odai. Morkų sultys stiprina organizmą, padeda gerinti imuninę sistemą, greitina medžiagų apykaitą. Morkos mažina skrandžio sulčių rūgštingumą, gerina skrandžio veiklą. Reguliariai vartojamos morkų sultys kepenims padeda pašalinti riebalus.

Paprikos

Paprikoje labai gausu vitamino C, karotino, B6 vitamino. Valgydami saldžiąsias paprikas, žmonės gali rečiau sirgti plaučių uždegimu, peršalimo ligomis dėl didelio vitamino C kiekio. Ši daržovė taip pat padeda stiprinti ir kraujagysles. Tinka valgyti sergantiesiems cukriniu diabetu, podagra.

Pomidorai

Pomidorai turi labai naudingos medžiagos likopeno, kuris padeda stiprinti vidinių organizmo sienelių struktūrą. Taip pat šioje daržovėje yra daug vitamino C.  Tai yra puiki dietinė daržovė, skatinanti medžiagų apykaitą. Padeda regeneruoti ląsteles ir atsinaujinti jungiamajam audiniui. Naudinga daržovė norintiesiems pagerinti širdies raumenų darbą. Mažina cholesterolį. O natūralios pomidorų sultys yra puiki prevencinė priemonė turintiesiems mažakraujystę. Taip pat puikiai malšina troškulį ir padeda mažinti nervinę įtampą bei šalina nuovargį.