Celiulitas -  tai poodinio sluoksnio uždegimas, specifinis riebalinio audinio pokytis, dėl kurio odos paviršiuje atsiranda smulkių kauburėlių. Dažna moteris skundžiasi, kad jų šlaunų oda atrodo kaip apelsino žievelė. Naudoja įvairias priemones, kurios iš esmės yra marketingo triukai, brangiai kainuoja ir dažnai nepadeda arba rezultatas būna tik trumpalaikis. Tačiau ar visi žino, kad celiulitą galima panaikinti ar bent padaryti mažiau matomu ne tik įvairiomis ir brangiomis priemonėmis, bet ir tinkamai maitinantis. KILO.LT mitybos specialistė Greta Bučnytė pateikia mitybos patarimų kovojantiems su celiulitu. 

Celiulito atsiradimo priežastys dar vis nėra aiškios. Tačiau jo atsiradimą gali lemti paveldimumas, nes celiulitą gali turėti ne tik apkūnios, bet ir lieknos merginos bei moterys. Kitos jo atsiradimo priežastys yra viršsvoris ir per didelis riebalinis sluoksnis. Juk pats celiulitas yra riebalų sankaupos. Ir trečia - sutrikusi kraujotaka. Mums sėdint, galinė šlaunies dalis ir sėdmenys yra prispausti ir dėl to kraujotaka tose vietose sutrinka. Dėl to ir celiulitas kaupiasi būtent ten.

Pateikiu keletą mitybos patarimų kaip sumažinti ar visai panaikinti celiulitą:

Tinkama mityba.

Tinkamai maitinantis ne tik galite sumažinti savo kūno svorį, bet ir tinkamos mitybos dėka gerinate savo sveikatą. Sumažinus kūno svorį sumažėja ir  celiulitas. 

Nepakeičiamosios riebalų rūgštys.

Maistas, praturtintas omega-3 ir omega-6 riebalų rūgščių taip pat turi įtakos celiulito mažinimui. Šios riebalų rūgštys pagerina kraujagyslių funkcionavimą ir kraujo cirkuliaciją jomis. Todėl celiulitas sumažėja. 
 

Vanduo.

Rekomenduojama per dieną išgerti reikiamą kiekį vandens ir šį kiekį  galima apskaičiuoti tokia formule: 1 kg svorio turi tekti apie 30-34 ml vandens. Įrodyta, kad išgeriamas reikiamas kiekis vandens per dieną yra efektyviausias būdas mažinant celiulitą. 
 

Mažinti druskos suvartojimą.

Druska skatina skysčių kaupimąsi organizme, dėl to oda gali šiek tiek paburkti ir išryškėti celiulitas.

Vaisiai ir daržovės.

Tai vitaminų, maistinių medžiagų bei skaidulų šaltiniai. Daugelyje vaisių ir daržovių taip pat yra didelis kiekis vandens. Jie puikiai tinka norint sumažinti svorį, nes turi mažai kalorijų. Kaip ir minėjau, sumažinus riebalinį sluoksnį sumažėja ir celiulitas. 
 

Maistas, praturtintas vitaminu C.

Yra įrodyta, kad  suvartojant reikiamą kiekį vitamino C, gali padidėti kolageno lygis. Kolagenas sustangrina odą ir celiulitas sumažėja. 
 

Žalios lapinės daržovės.

Žaliose lapinėse daržovėse, pavyzdžiui, špinatuose yra antioksidantas, kitaip žinomas kaip liuteinas. Įrodyta, kad liuteinas padidina odos drėkingumą ir elastingumą ir tokiu būdu sumažėja celiulitas. 
 

Taip pat reiktų vengti greito maisto, vaisvandenių ir kitų gėrimų su burbuliukais, gausaus druskos vartojimo, alkoholio, nikotino bei kofeino, nes ir jie skatina celiulito kaupimąsį. Tinkamos mitybos bei sporto dėka tikrai galite sumažinti celiulitą.