Varškė - puikus baltymų šaltinis ir labai mėgiamas produktas sportuojantiems žmonėms ir ne tik.  Turėdama tiek daug gerų savybių ji yra viena iš populiariausių produktų daugelyje šalių, tačiau reikia nepamiršti, kad ne visos šalys turi šį gėrį. Todėl reikia džiaugtis šiuo produktu, kad  jis yra mūsų šalyje ir juo praturtinti savo mitybą. 


Kalorijos


Varškė būna kelių riebumų: 
liesa varškė - 3%  ir mažiau;
pusiau riebi - 9%;
riebi varškė - 18%.

100g liesos (0,5%) varškės turi 96 kcal, 4g baltymų, 19g baltymų ir 0,5g riebalų. Tad žmonės, kurie nori sumažinti kūno svorį ar padidinti raumeninę masę renkasi tik liesą šį pieno produktą, kad organizmas negautų papildomų nereikalingų riebalų.  Taip pat, reiktų žinoti, kad kuo senesnis organizmas tuo labiau rekomenduojama rinktis tik liesus pieno produktus, nes kuo toliau tuo organizmas sunkiau juos virškina. 


Mikronutrientai

Iš varškės žmogaus organizmas įsisavina didžiausią kiekį baltymų, kurie sudaryti iš aminorūgščių, atitinkančių žmogaus baltymų sudėtį. Valgydami varškę iš jos gauname mineralinių medžiagų kaip: kalcis, kalis, vitaminai A, B, folatų, cholinų, fosforo, natrio ir kita. Tai puikus produktas, praturtintas daugeliu mūsų organizmui svarbių mikronutrientų. 


Varškės nauda organizmui

Varškės baltymuose yra nepakeičiamų aminorūgščių - metionino ir triptofano. Šios aminorūgštys yra labai svarbios nervų sistemai ir virškinamajam traktui. Iš triptofano sintezuojamas seratoninas - laimės hormonas, kuris vaidina vieną svarbiausių vaidmenų reguliuojant  nuotaiką. Taip pat, varškėje yra daug mineralinių medžiagų iš kurių svarbiausios yra fosforas ir kalcis, kurie yra mūsų kaulinio audinio ir dantų pagrindas. Be to, kalcis stiprina ne tik kaulus ir dantis, tačiau ir širdies raumenį. Taip pat, varškėje esantys B grupės vitaminai skatina hemoglobino gamybą bei saugo nuo aterosklerozės. Reikia nepamiršti, kad iš varškės mes gauname ir daugelį kitų maistinių medžiagų, kurie yra naudingi mūsų organizmui. 

Be to, varškė puikiai tinka žmonėms, kurie po sporto nenori gerti ar neturi proteino kokteilio. Baltymai pamaitina ir padeda greičiau atsipalaiduoti pavargusiems raumenims. Todėl tai dar viena priežastis, kodėl reiktų valgyti varškę.