Atėjus naujiems metams neretai sau pasižadame ką nors daryti kitaip. Vieni nori pradėti sveikiau gyventi, kiti tobulinti kūno linijas, o treti gal nori pagaliau pradėti sportuoti. Tam, kad naujametiniai tikslai nenueitų veltui ir išsipildytų, reikia viską kruopščiai apmąstyti nuo pačių pasižadėjimų iki jų vykdymo. Kaip tiksliai? Į šį klausimą atsako mitybos specialistė Ieva Savicka.

Nepersistenkite su išsikeltais tikslais


Norint, kad nauji metai būtų sėkmingi, neprisižadėkite sau per daug. Geriausia jei apsistosite tik su keliais gyvenimo pokyčiais, kuriuos norite atlikti peržengus ribą tarp gruodžio ir sausio. Pasiekti vieną ar kelis tikslus yra kur kas paprasčiau ir realiau nei kelias dešimtis. Taip pat, pasirinkite tokius tikslus, kuriuos tikrai gali įvykdyti. Jei pamatėt, kad kažkas per pusę metų sugebėjo netekti virš 30kg., tai neklijuokite panašios etiketės ir sau. Geriau užsibrėžkite kokį mažesnį tikslą, kurį pasiekus ir vėl galėsite jį pakeisti. Taip save palaipsniui motyvuosite ir neleisite sau sustoti.  Užsibrėžus per daug ne tik, kad greitai prarandama motyvacija, bet ir smarkiai nusiviliama, kai nepasiekiama to, ko norėta. 


Sudarykite apdovanojimų ir bausmių sąrašą


Jei siekiant tikslų žinosite, kad tai pasiekus gausite apdovanojimą, to siekimas taps kur kas paprastesniu. Tarkim jei pasižadėjot nuo naujų metų sportuoti nerečiau nei tris kartus per savaitę, išlaikius šį rėžimą kokius tris mėnesius, jų gale sau kažką nusipirkite. Pirkite tai, ką jau seniai esate nusižiūrėjęs ir norėjote įsigyti. To juk nusipelnėt! Visgi, kaip yra apdovanojimai, taip yra ir bausmės. Jei be priežasties neatliksite pažadėto darbo, turite save nubausti. Pačiam save pakankamai sunku nubausti, todėl čia labai padėtų sandoris su draugu. Pavyzdžiui jei praleisite vieną treniruotę be priežasties, jam esate skolingas bilietą į kiną ar panašiai. Taip nenorėsite nuklysti ir sieksite savo užsibrėžto tikslo. 


Nepamirškite poilsio


Jei nuo sausio 1 kibsite į šimtaprocentinį laikymąsi neatsižvelgiant į kūno galimybes – tikrai ilgai netemsite. Nepamirškite, kad kūnui reikia ir poilsio, tad jei matote, kad sveikata suprastėjo ar pradėjote justi itin didelį energijos stygių, leiskite sau pailsėti ir pilnai išsimiegoti nepaisant to, kad tam gali prieštarauti išsikelti tikslai. 


Nauji metai dažnai ateina ir su naujais pasižadėjimais. Stenkitės kiekvieną jų kruopščiai apgalvoti, apmąstyti jų siekimo planą,nepamirškite apgalvoti apdovanojimus ar bausmes ir, žinoma, nepamirškite poilsio!