Riešutai – gamtos įrodymas, kad geri dalykai gali būti ir maži. Šie vieno kąsnio užkandžiai yra praturtinti organizmui reikalingais geraisiais riebalais, baltymais, vitaminais, skaidulomis ir mineralinėmis medžiagomis. Riešutai puikiai tinka priešpiečių metu, o pavakariams jau netiktų, nes yra riebūs bei sunkiai virškinami, todėl reiktų juos valgyti pirmoje dienos pusėje. Taip pat, skubantiems žmonėms riešutai puikiai tinka, nes neužima daug laiko jų suvalgyti bei suteikia ilgą sotumo jausmą. Kaip ir minėjau, riešutai yra labai vertingi mūsų organizmui, tad pateikiu keletą riešutų pavyzdžių su jų turimomis savybėmis.

 

 

Migdolai 

Šie riešutai yra vertingi vitaminu E, cholinais, folatais, niacinu, taip pat turi kalcio, magnio, fosforo, kalio ir kitų mineralinių medžiagų. Kaip žinia, vitaminas E saugo kūno ląsteles nuo laisvųjų radikalų žalingo poveikio, lėtina senėjimo procesus, stiprina imunitetą, skatina gyti žaizdas.

 

Lazdyno riešutai

Lazdyno riešutai yra praturtinti vitaminu A, E, C, folatais, kalciu, magniu, fosforu, kaliu. Magnis organizme palaiko normalų širdies ritmą, mažina cholesterolio kiekį kraujyje, reguliuoja kraujo spaudimą taip pat, padeda sėkmingiau kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje. Be to, suvalgę 100g riešutų, aprūpinsite savo organizmą keturių dienų vitamino E norma.

 

Pistacijos

Taip pat vertingos vitaminu A, folatais. Šie riešutai savo sudėtyje turi labai daug kalio, kiek mažiau fosforo, kalcio. Kalis – labai reikalingas mūsų organizmui. PSO (Pasaulio sveikatos organizacija) duomenimis, aprūpinant organizmą reikiamu kalio kiekiu, normalizuojasi kraujo spaudimas. Taip pat, kalis skatina organizmo skysčių apykaitą, aktyvina žarnų peristaltiką.

 

Žemės riešutai

Savo sudėtyje turi labai didelį kiekį folatų, taip pat kalcio, fosforo, kalio, seleno, natrio. Ką reiktų žinoti apie folatus? Jie reikalingi normaliam nervų sistemos vystymuisi ir yra svarbūs reguliuojant neurogenezę (naujų neuronų kūrimas) ir užprogramuotą ląstelių mirtį. Vartojant reikiamą kiekį organizmui folatų, mažinate riziką susirgti Alzheimerio ir Parkinsono ligomis. Tačiau reiktų nepamiršti, kad žemės riešutai labiausiai alergizuoja organizmą.

 

Graikiniai riešutai

Šie riešutai turi didelį kiekį kalcio, fosforo, magnio. Yra vertingi vitaminais A, C, K, folatais. Kaip žinia, kalcis reikalingas kaulų ir dantų formavimuisi, kraujo krešėjimui, imuniteto stiprinimui ir kita.

 

Anakardžio riešutai

Šie riešutai rekomenduojami besilaukiančioms moterims, nes savo sudėtyje turi nėščiosioms būtinos folio rūgšties. Taip pat, šiuose riešutuose gausu vitamino K, folatų, kalcio, geležies, magnio, fosforo, kalio, cinko, natrio, vario ir kita. Magnis, cinkas ir varis padeda stiprinti imuninę sistemą, ramina nervus, padeda įveikti stresą ir gerina savijautą.

 

Rinkdamiesi riešutus stenkitės rinktis juos be jokių prieskonių ir druskos. Apkepus juos, pasūdžius ar apibarsčius prieskoniais jie praras didžiąją dalį vertingų medžiagų, todėl jokių naudingų medžiagų negausite, o dar ir kenksite savo organizmui. Apkepti riešutai bus dar labiau riebūs, o druskos reiktų vengti, nes ji kaupia skysčius organizme, kelia kraujo spaudimą, o dėl to atsiranda širdies ir kraujagyslių ligos. Tad norint gerinti savo sveikatą ir aprūpinti organizmą sveikatą gerinančiomis mineralinėmis medžiagomis bei vitaminais, rinkitės neapdorotus riešutus. Tačiau nepamirškite, viskas sveika – kas valgoma su saiku.