Mityba

/

Sveika mityba

/

Nesveikas maistas/gėrimai sveikiau

2016-04-19 00:38:24
Sveiki,
pagalvojau, kad reikia sukurti temą apie nesveikus produktus ir kaip juos pasveikinti.
Taigi alus :) šiaip alus nėra blogas dalykas, bet blogu jį padaro alkoholis (kuris realiai yra labai komplikuotas angliavandenis). Taigi gana nebloga išeitis - nealkoholinis alus. Leidau sau net aklą eksperimentą pasidaryti (seniai) - ragavau įvairių alaus rūšių (tame tarpe ir nealkoholinių) ir paskui vertinau pagal numeriukus. Paaiškėjo, kad nealkoholinis alus buvo įvertintas skaniau nei didesnė dalis alkoholinių alų.
Panašiai ir su vynu (tik su juo eksperimentų nedariau).
Toliau traškučiai - yra visai neblogi čia kilo.lt (saldžių bulvių, morkų). Tik recepte siūlomus prieskonius galima pakeisti kokiais kitais (bus labiau skoniu panašūs) :)
Ledai - yra kilo.lt irgi receptas. Esminis skirtumas nuo pramoninių - cukraus kiekis (į pramoninius jo deda daug...).
Man didžiausias galvosūkis - kaip sukurti sąlyginai sveiką picą.
Iš esmės nesunku - galit imti, kad ir morkas, cukinijas, baklažanus, brokolius, kalafijorus, tas pačias saldžias bulves ir panaudojant rišiklį (įprastai kiaušinius naudoja) galima susikurti picos padą, o ką jau dėsit ant viršaus - jūsų reikalas :)
Mano galvosūkis - kaip surišti be kiaušinių ir miltų ir be kokių įmantrių maisto priedų.
Iš bėdos tinka avinžirnių miltai :) iš kurių galima gaminti "socca" ir kuri turėtų tikti kaip pagrindas. O ką dėsit ant viršaus tai jau jūsų reikalas :) Tai gali ir visai sveika būt :)
Na, o gal kas čia turit kokių ir minčių šioje vietoje? :)
2016-04-19 12:12:15
Aš darau picos pagrindą iš kalafiorų, bet surišu su kiaušiniu :)
Dėl nesveiko maisto, man baisiausia pieniškas šokoladas, kit kat batonėliai ir kruasanai su karamele, kuriuos begalo dievinu su kava. Anksčiau nepastebėjau didelio noro šių dalykų, bet po to kai čia užsiregistravau, tapau kaip apsėsta dėl šio "maisto".
2016-04-19 12:13:09
beje, miltus galima pakeisti maltais riešutais. iš esmės čia jau prasideda "paleo" :)
2016-04-20 08:55:08
suprantu tokius norus, bet as i tai paziureciau kitu kampu.maista reikia branginti. daug patiekalu yra nacionalinis ivairiu tautu paveldas, kurtas is kartos i karta ir vertingas toks, koks yra. jei noreciau picos- stengciaus paragauti sakysim tikros neapolietiskos,jei noreciau alaus- rinkciaus galbut ta lietuviska kur aukso medali laimejo. belgai gamina garsu sokolada, olandai suri, italai apskritai daug puikiu produktu yra sukure. vokieciai garsus savo nelabai sveikom desrelem.apie lietuviu cepelinus ir kugeli ir mineti neverta. tai turtas.
musu atveju galbut reiketu ne stengtis keisti pamegtus ir nelabai tinkamus musu tikslui patiekalus, bet kaupti receptus patiekalu, kurie sveiki, skanus ir gryni. visi koreguoti produktai- maziau alkoholio, maziau cukraus, ir pan apgauna organizma ir sukelia atvirkstini efekta. is lietuviu autoriu apie tai daugiausia Azguridiene rase.
organizmas turi gauti gryna maista t.y. gauti teisingus signalus ir atitinkamai reaguoti. jei vietoj saldaus valgysim kazkuom pasaldinta maista, organizmas reaguos kaip i saldu maista isskirdamas atitinkamas medziagas. Ju veikla neefektyvi, nes tas ,,pranestas,, produktas i organzima neatejo. Organizmas ims kaip tik kaupti nesunaudota energija papildomu kg pavidalu, nes juk ,tikro,, maisto negavo. Tad su tokiais maisto ekperimentais reikia labai atsargiai!
2016-04-20 10:39:32
Manau antropologiškai ir genetiškai, tai kas tinka pvz viduržemio regiono gyventojams nebūtinai tiks šiauriečiams. Bet su maistu susiję daug įvairių mokslinių ir dar daugiau nemokslinių subtilybių pvz.: valgant indų ar kinų virtuvės patiekalus, didėja tikimybę būti vaisingesniais :D Dalis sąmokslo teorijų, bet dalis tiesos. Arba pvz tai, kad italų didelis sergamumas vėžiu galbūt susijęs su didelio glikeminio indekso maisto vartojimu.
2016-05-02 15:19:02
Viena iš nutukimo bei sveikatos sutrikimų priežastis yra nesaikingas druskos vartojimas, aiškino Ilona Drulytė, Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto Mitybos skyriaus vedėja. Dauguma europiečių per dieną suvartoja apie 8-12 g druskos, Lietuvos gyventojai – apie 9 g druskos, kai rekomenduojama paros norma yra 5 g.


2016-05-06 00:06:51
Dėl statistikos :)
Mano duomenis kiek kitokie - ne 9g, o veikiau 19g (Lietuvoje). Aišku yra skirtingos skaičiavimo metodikos, dėl to ir paklaidos atsiranda (pvz., ar į vidurkį įtraukti kūdikiai?).
2016-06-23 10:08:44
Kartais man atrodo, kad siuolaikine mityba ir deklaruojami sveikieji produktai yra tik mada. Mitybos plane pilna receptu su kuskusu. Man jo skonis labai panasus i makaronu, pasidomejau kas jis ir is ko gaminamas, radau atsakyma kad is kvieciu, daznai is manu kruopu, siuo metu gaminamas pramoniniu budu ir valgomas tik uzpilus karstu vandeniu. Mano kose yra blogis, graziu pavadinimu Kuskusas yra geris?
Taip pat suriai... mocarela, feta.... turi panasiai riebalu kaip ir kiti fermentiniai suriai (beje dauguma fermentiniu suriu neturi cukraus), riebumas apie 45 % bet kaloriju kiekis 264, kazkokia mistika, cukraus apie 4 g. Buvau radusi suri 10 % su 214 kcal ir su 31 % proteino, dietologes atsakymas - sito surio geriau atsisakyti, nes jame daug riebalu.
2016-07-21 23:46:25
O jus kava geriat?
2016-07-21 23:46:30
O jus kava geriat?
Rašyti atsakymą

Karščiausia vasaros nuolaida!
-75%
Akcijos laikas ribotas
Rašyti žinutę
Kraunama  
Praneškite apie klaidą
Mums svarbi Jūsų nuomonė
Remdamiesi savo narystės KILO.LT patirtimi, kaip tikėtina, kad rekomenduotumėte mūsų paslaugas savo draugams? (balais skalėje nuo 1 iki 10)
Ar KILO.LT projektas Jums yra naudingas?
Jūsų komentarai, pastabos (jei turite)

Prisijunk prie KILO.LT ir eik į kiną!
Įsigyk KILO.LT narystę šiandien ir gauk du bilietus į pasirinkta filmą bet kuriame kino centre "Forum Cinemas"!
Iki pasiūlymo pabaigos liko:
Pasinaudoti pasiūlymu
Narys
( m.) ką tik įsigijo
.