Iškrovos dienos daugeliui moterų ir merginų atrodo tarsi stebuklingas vaistas, kuris greitai ir lengvai padeda atsikratyti poros kilogramų ir dar išvalo organizmą. Juk taip sunku visą laiką sveikai maitintis, lengviau vieną dieną gerti tik vandenį ir jau kitą dieną džiaugtis rezultatu. Tačiau KILO.LT specialistai pataria būti atsargiems - iškrovos dienos stabdo medžiagų apykaitą, išbalansuoja valgymo rėžimą, kuris yra be galo svarbus sėkmės rodiklis dietoje, todėl ne tik kad ilgalaikėje perspektyvoje tai Jums nepadės, bet dar ir pakenks.

Specialistai sutaria, kad organizmą valyti geriausia yra sveikai, natūraliai ir nedarant jam žalos. „Valgant švarų ir tinkamai subalansuotą maistą organizmas valosi pats, nesukeldamas šoko medžiagų apykaitai. Pats didžiausias blogis yra iškrovos dienos, kai geriamas tik vanduo. Juk organizmas, negaudamas maisto reguliariai, kaupia viską, ką gauna, o ne šalina. Jis taip užsitikrina, kad neliks be atsargų. Tad geriausia laikytis subalansuoto mitybos plano ir valgymo 5 ar 6 kartus per dieną“, - teigia KILO.LT dietologė Eglė Šinkevičiūtė.

Kodėl iškrovos dienos neveikia?

Organizmui reikalingas subalansuotas maistas, užtikrinantis pilnavertį medžiagų gavimą ir įsisavinimą. Tam, kad visi lengviau suprastų kaip jaučiasi organizmas po tokių dietų, Eglė pataria atlikti trumpą pratimą - įkvėpkite daug oro. Nekvėpuokite 15-20 sekundžių. Iškvėpkite ir pabandykite kvėpuoti įprastai, nepadidinę oro įkvėpimo tūrio. Tai neįmanoma, nes pradės svaigti galva, atsiras silpnumas, širdis ims stipriau plakti, o noras įkvėpti daug kartų į pilnus plaučius - neapsakomas. Ir anksčiau ar vėliau tai padarysite su didžiule atgaiva ir malonumu. Taip, kaip plaučiams su deguonimi, taip pat ir organizmui su mityba - į smegenis siunčiamas nervinis impulsas gauti pakankamai maisto. Anksčiau organizmas jo negavo, o kai baigiasi iškrovos dienos, jis nori atsigriebti su kaupu. Ir su papildomais kilogramais, jei vėl sugalvosite alinti organizmą. Mūsų organizmas yra protingas ir jis linkęs apsidrausti nuo tokių alinimo procedūrų kaupdamas atsargas.

Kokie yra pagrindiniai sveikos mitybos principai?

Pirma, valgymo dažnumas. Per dieną turėtų būti trys pagrindiniai valgymai, t.y. pusryčiai, pietūs ir vakarienė. Taip pat būtini ir dveji užkandžiai: priešpiečiai ir pavakariai. Būtų gerai, kad tarp valgymų būtų 3 ar 4 valandų tarpai.

Antra, nemaišykite maisto su gėrimu ar kitu papildomu skysčiu. Sultys ir įvairūs kokteiliai taip pat yra maistas, tad jas gerkite atskirai nuo pagrindinio valgymo.

Trečia, rinkitės sveikus užkandžius. Jei labai norisi užkandžio, reikia to sau nedrausti, bet rinktis sveiką užkandį ir juo nepiktnaudžiauti.

Ketvirta, rinkitės subalansuotą maistą. Maistas turi būti subalansuotas ir sveikas, pilnas naudingų medžiagų, o ne tik skanus. Ne viskas, kas skanu, yra sveika, toli gražu. 

Penkta, kasdien išgerkite reikalingą vandens kiekį. Tai būtina ne šiaip sau, o tam, kad nebūtų sutrikdyta viso organizmo veikla. 

Visa tai - mitybos plano sudarymą ir produktų parinkimą - galima patikėti specialistams, jeigu patiems neužtenka žinių ir nenorite alinti organizmo.