Pavalgėte vakarienę prieš kelias valandas. Jau planuojate eiti miegoti, tačiau gurgiantis pilvas neduoda ramybės. Išsiruošiate į maisto medžioklę ir su graužiančiu kaltės jausmu traukiate maistą iš šaldytuvo naktipiečiams. Prisipažinkime – taip atsitinka neretam dietos besilaikančiam asmeniui. Ar tai panaikins visus pasiektus rezultatus laikantis dietos? 

Liesą varškę, šviežias daržoves, liesą mėsą ir žuvį naktipiečiams tikrai galite valgyti.

„Paskutinį kartą prieš miegą galite pavalgyti ir likus kelioms minutėms iki momento, kai einate miegoti. Svarbu tai, kiek kalorijų suvartojate per visą dieną ir ką valgote“, - teigia KILO.LT specialistai. Dietologai dažniausiai rekomenduoja paskutinį kartą valgyti likus 2-3 val. iki miego. Pagal šias taisykles sudaromi ir KILO.LT narių mitybos planai, tačiau jei vakarienės tokiu laiku suvalgyti negalite, svarbu pasirinkti vėlyvam valgymui tinkamą maistą. 

Skirtingi produktai gali būti tinkami arba netinkami valgyti skirtingu dienos metu. Avižos tinkamos pusryčiams, bet visiškai netiktų naktipiečiams, nes teikia energiją, kurios miegant jau nebereikia. Patys netinkamiausi produktai vakarienei: kepta mėsa, bulvės, duona, ankštinės daržovės, kepiniai, saldumynai ir įvairūs saldūs gazuoti gėrimai. Naktipiečiams geriausia rinktis baltymus ir ląstelieną. Liesą varškę, šviežias daržoves, liesą mėsą ir žuvį tikrai galite valgyti. Tai nėra sunkiai virškinamas maistas ir nei vienas iš šių produktų nėra energijos šaltinis. Tunkate ne tada, kai valgote mėsą, o tada, kai valgote bandelę su pienu. Pateikiame produktus, kuriais galite drąsiai užkandžiauti vakarais.

Varškė

Liesą varškę galima tituluoti idealiu naktipiečių pasirinkimu. Varškė tinka puikiai, nes yra baltyminis produktas, o baltymai nevirsta riebalais. Varškės baltymuose yra nepakeičiamųjų aminorūgščių – metionino ir triptofano, kurios labai svarbios nervų sistemai ir virškinamajam traktui. Varškėje yra mineralinių medžiagų, ji skatina hemoglobino gamybą, joje yra B grupės vitaminų, saugančių nuo aterosklerozės, geležies, magnio ir kt.

Nutukti valgant tik daržoves yra neįmanoma – net jei jas valgytumėte ir vidurnaktį.

Daržovės

Daugelis šviežių daržovių turi labai mažai kalorijų, tačiau itin daug ląstelienos. Tai lemia, kad jų virškinimas reikalauja nemažai kūno energijos resursų. Taip susidaro vadinamas kalorijų deficitas, kai maistui suvirškinti sunaudojama daugiau kalorijų, nei buvo iš jo gauta. Nutukti valgant tik daržoves yra neįmanoma – net jei jas valgytumėte ir vidurnaktį. Pirmenybę teikite Lietuvoje augančioms, šio sezono daržovėms.

Kiaušiniai

Kiaušiniai taip pat tinka naktipiečiams.  Vištos kiaušinio didžiausią dalį sudaro baltymas. Jame gausu baltymų, mineralinių medžiagų, B grupės vitaminų.  Pati vertingiausia kiaušinio dalis yra trynys. Jame yra daug biologiškai visaverčių baltymų su beveik visomis svarbiausiomis amino rūgštimis. Mineralinių medžiagų trynyje dvigubai daugiau negu baltyme, gausu ir vitaminų – A, D, E, B1, B2, PP, B12, biotino. Kaip jau minėjome, baltymai nevirsta riebalais, todėl kiaušiniu tikrai galite užkandžiauti ir prieš miegą. 

Natūralus jogurtas

Natūraliame jogurte gausu baltymų ir kalcio. Tai yra vienas geriausių triptofano (gyvulinės kilmės produktuose randamos amino rūgšties) šaltinių. Ši struktūra yra būtina norint, jog kūnas gamintų serotoniną – neurotransmitorių, kuris mus ramina ir verčia jaustis mieguistiem. Būkite atsargūs su liesu arba 0% riebumo jogurtu, nes jis dažnai būna pagardintas dideliu kiekiu cukraus, nuo kurio svoris auga labiau nei nuo riebalų ir yra visiškai netinkamas prieš naktį.