Avietės - daugelio mėgstamos skanios ir aromatingos uogos, kurios turi ne tik gydančių bet ir dietinių savybių, todėl puikiai tinka siekiantiems dailesnių kūno linijų.

Maistinė vertė: 100 g aviečių yra 61 kcal, 1 g baltymų, 13 g angliavandenių ir 1 g riebalų.

Naudingos medžiagos: avietėse yra angliavandenių ir fruktozės bei organinių rūgščių - citrinos, obuolių, skruzdžių, salicilo. Taip pat yra ir organizmui naudingų mineralinių druskų: kalio, natrio, kalcio, magnio, fosforo, geležies, jodo, vario. Avietėse yra vitaminų C, B1, B2, P, PP, karotino, folio rūgšties.

Verta žinoti: džiovintos aviečių uogos bei lapai pasižymi uždegimą slopinančiomis, karščiavimą mažinančiomis savybėmis. Neveltui lietuvių liaudies medicinoje aviečių arbata akcentuojama kaip pirmas peršalimo ligų gydymo vaistas.

Trūkumas: dėl sudėtyje esančių medžiagų, avietės gerina apetitą, todėl laikantis dietos rekomenduojama vartoti saikingai, tačiau dėl tos pačios priežasties jos glaudžiai susijusios su optimalia skrandžio ir žarnyno veikla. Avietėse esančios medžiagos skatina šlapimo rūgšties išsiskyrimą iš organizmo.

Aviečių uogos valgomos šviežios, perdirbtos bei šaldytos. Šaldytose uogose išlieka visos vertingos medžiagos, nepasikeičia ir skonis, aromatas, todėl šias uogas galite valgyti ir ne sezono metu.

Sluoksniuotas varškės ir uogų desertas

Maistinė vertė:
Angliavandenių - 16 g
Baltymų - 21 g
Riebalų - 4 g

Energetinė vertė:
172 kcal.

Ingredientai
» Varškė, liesa, 0,5% rieb. - 100 g 
» Avietės - 50 g 
» Jogurtinė grietinė, 10% rieb. - 15 g 
» Mėlynės - 50 g 

Gaminimo eiga

Dubenėlyje pertrinti liesą varškę kartu su šaukštu jogurtinės grietinės.

Nuplauti arba atšildyti uogas. Stiklinėjė sluoksniuoti: uogos, varškė, uogos, varškė, uogos. 

Tinka pusryčiams, užkandžiams, bei vakarieniai. Varškės desertas taip pat labai tiks po treniruotės. Skanaus!