Maistinė vertė 100 g: Kalorijos – 31 kcal, Angliavandeniai – 7 g, Baltymai – 2 g, Riebalai – 0,1 g

Šparaginės pupelės – mažai kaloringos ir labai naudingos daržovės, kurias KILO komanda rekomenduoja valgyti tiek trokštantiems sudeginti nepageidaujamus riebalus, tiek norintiems priaugti raumenų ar tiesiog siekiantiems maitintis sveikiau asmenims.

Šparaginėse pupelėse labai daug A vitamino, kuris padeda regeneruoti odą, todėl mūsų oda atrodo sveikesnė ir jaunesnė, be to - stiprina imuninę sistemą. Taip pat sudėtyje yra ir B grupės vitaminų, kurie atsakingi už optimalią nervų sistemos veiklą, o vitaminas C – stiprina kraujagyslių sieneles, taip pat prisideda ir prie imuniteto stiprinimo. Sudėtyje esantis vitamina K - spartina medžiagų apykaitą, palaiko normalų kraujo krešėjimą, skatina raumenų veiklą, didina atsparumą infekcijoms.

Šparaginės pupelės savo sudėtyje turi antioksidantų – flovanoidų, o jie savo ruožtu efektyviai kovoja su laisvaisiais radikalais mūsų organizme, apsaugodamos ląsteles nuo pažeidimų. Manganas, esantis šparaginėse pupelėse yra būtinas fermentų, dalyvaujančių angliavandenių, riebalų ir baltymų apykaitoje, komponentas, todėl laikantis dietos ši daržovė gali būti net labai naudinga!

Verta žinoti: vitaminai A, K – tirpūs riebaluose, todėl norint gauti maksimalią šparaginių pupelių naudą, reiktų jas pagardinti, pavyzdžiui, sezamo sėklomis, ar tiesiog pakepinti nedideliame kiekyje aliejaus.

Minusas: šparaginės pupelės nerekomenduojamos sergantiems inkstų, šlapimo takų akmenlige, nes jose yra oksalo rūgšties, kuri gali skatinti oksalatinių akmenų susidarymą.