Dietos / Populiariausios Dietos / Cholesterolio dieta
2016-02-19 14:00:09
Cholesterolio yra kiekvieno žmogaus ir gyvūno ląstelėse, jis gyvybiškai būtinas, nes dalyvauja ląstelių „statybos darbuose“, lytinių hormonų gamyboje, vitamino D apykaitoje, tulžies rūgšties sintezėje ir pan. Tiesa, cholesterolis jau seniai gavo „blogiuko“ etiketę, tačiau bėda slypi ne pačiame cholesterolyje, o jo kiekyje ir kokiu pavidalu jis cirkuliuoja žmogaus kraujotakos sistemoje. Cholesterolis gali būti gerasis ir blogasis. Gerasis cholesterolis yra atsakingas už blogojo cholesterolio nugabenimą į kepenis, kuriose jis yra paverčiamas tulžies rūgštimi ir pašalinamas iš organizmo, tokiu būdu arterijų sienelės yra apsaugomos nuo „užtukimo“. Tuo tarpu, blogasis cholesterolis stengiasi pernešti gerąjį cholesterolį iš kepenų į kraujagysles ir periferinius audinius. Kai blogojo cholesterolio lygis padidėja, iškyla širdies infarkto, insulto, kitų širdies ir kraujagyslių ligų tikimybė.

Norint sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje, būtina keisti savo gyvenimo būdą ir mitybos įpročius. Cholesterolio dietos pagrindinis tikslas – sumažinti suvartojamo cholesterolio kiekį, o tuo pačiu ir žmogaus svorį. Visa tai galima padaryti subalansavus savo mitybą.

Mitybos rekomendacijos, norintiems sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje

Per parą su maistu gaunamo cholesterolio kiekis negali viršyti 300 mg. Daugiausiai cholesterolio yra vištų kiaušiniuose, galvijų inkstuose, smegenyse ir kepenyse, majoneze, fermentiniame sūryje, žuvies ikruose, unguryje ir pan. Mažiau cholesterolio galima rasti liesoje mėsoje, žuvyje, vištienoje, tamsioje duonoje bei liesuose pieno produktuose. Tuo tarpu, daržovės, vaisiai, riešutai, augaliniai aliejai, įvairios kruopos ir miltai bei makaronai, kurių sudėtyje nėra kiaušinio arba kiaušinio baltymo, visiškai neturi cholesterolio

Jei norite sumažinti arba išlaikyti esamą cholesterolio kiekį, būtina laikytis šių sveikos mitybos taisyklių:

Valgykite tik liesą mėsą: triušieną, jautieną ir liesą veršieną;

Nevalgykite keptų vištienos arba kalakutienos odelių;

Maistą virkite arba troškinkite;

Kiaušinius ir alkoholį vartokite saikingai;

Vartokite mažiau gyvulinės kilmės riebalų;

Patiekalais iš inkstų ar kepenų mėgaukitės tik ypatingomis progomis;

Rinkitės liesus pieno produktus;

Savo racioną praturtinkite šviežiais vaisiais ir daržovėmis (ypač žaliosiomis);

Sumažinkite suvartojamo cukraus kiekį;

Valgykite daugiau žuvies – puikiai tinka skumbrė, tunas, lašiša, menkė;

Rinkitės tik juodą duoną, pagardintą grūdais ar sėlenomis;

Per dieną išgerkite bent 1,5 l skysčių.

Subalansavus savo mitybą, svarbu nepamiršti ir fizinio aktyvumo. Sportuokite, būkite dažniau lauke, važinėkite dviračiu, bėgiokite ir t.t. Atminkite, kad subalansuota mityba ir reguliari mankšta yra tiesiausias kelias būti sveikiems ir gražiems.
Rašyti atsakymą
Rašyti žinutę
Kraunama  
Praneškite apie klaidą
Kviečiu plačiau susipažinti su KILO.LT
Andriaus video konferencija - DABAR!
Andrius
Andriaus video konferencija apie mitybą ir sportą rugsėjo 3 d. nuo 19:00 iki 20:00!
Žiūrėti
Palaukite!
Žadėta staigmena ir pažadas Jums.
Jūsų KMI:
€5 nuolaida
Nuolaidos kodas:

Registruotis KILO.LT
Specialiam pasiūlymui pateikti, mums
reikalinga šiek tiek daugiau duomenų:
cm
kg
Turime jums dovanų!
Leiskite paklausti, Jūs esate..
ar
Mums svarbi Jūsų nuomonė
Remdamiesi savo narystės KILO.LT patirtimi, kaip tikėtina, kad rekomenduotumėte mūsų paslaugas savo draugams? (balais skalėje nuo 1 iki 10)
Ar KILO.LT projektas Jums yra naudingas?
Jūsų komentarai, pastabos (jei turite)

Prisijunk prie KILO.LT ir eik į kiną!
Įsigyk KILO.LT narystę šiandien ir gauk du bilietus į pasirinkta filmą bet kuriame kino centre "Forum Cinemas"!
Iki pasiūlymo pabaigos liko:
Pasinaudoti pasiūlymu
Specialus pasiūlymas: €5 nuolaida KILO.LT narystei įvedus kodą ''. Iki pasiūlymo pabaigos liko: REGISTRUOTIS